تفاوت
آرم و
لوگو یکی از اصلی ترین سئوالات علاقمندان به
ثبت برند و یا
علامت تجاری شناخت تفاوت بین آرم و لوگو است و اینکه اصولا این دو با برند چه وجه تمایزی دارند؟ در تعریف سازمان مالکیت معنوی عموما تفاوتی بین برند بلا علامت تجاری ، آرم و لوگو دیده نشده و همه این عناوین مرتبط با موضوع برند هستند و اینکه نشان تجاری یک شرکت را نشان می دهند که وظیفه تمایز بین محصولات و خدمات یک شرکت را با شرکت های دیگر و همچنین نشانه دار کردن خدمات و محصولات یک شرک را به منظور شناخت بهتر آنها بر عهده دارند.
اما در اصظلاح تخصصی و با توجه به اینکه برند و لوگو بخصوص در معنای لاتین هم کاربرد دارند تفاوت های تخصصی دیده می شود که البته برای ثبت تفاوتی ندارد ولی برای طراحی یک آرم و یا لوگو شناخت این تفاوت ها کمک کننده است.
لوگو برای بیان مفهوم و یا یک حرف خاص است. در اصل نمادی است که مفهومی را بیان می کند . لوگو و آرم در واقع حکم امضا را دارند که تعلق یک محصول را به یک شرکت به اثبات می رساند. حال در مناطق و محیط هایی که صاحب لوگو حضور دارد مثلا یک نمایشگاه حتی اگر موقتی و کوتاه مدت باشد این لوگو ماندگار می شود و رد پا و نشانی از شرکت را به جا می گذارد.
آرم بر خلاف لوگو بیشتر حالت گرافیکی دارد و به استفاده از اشکال است تا حروف . آرم ها به منظور اثبات تعلق برخی از محصولات و یا موضوعات خاص به شرکت در نظر گرفته می شوند.
آرم و لوگو اغلب بصورت ترکیبی به کار می روند و به لوگوتایپ و یا تایپو گرافی هم شهرت دارند. این تایپو گرافی و یا لوگو تایپ وقتی به عنصری برای نشان تجاری شرکت ها مبدل شوند به عنوان برند و یا علامت تجاری شناخته می شوند و به همین دلیل تفاوتی در بین این موارد با هم نمی تواند گذاشت.
برند همان آرم و لوگو است که باید به منظور اثبات تعلق خود به یک شرکت و یا فرد حقیقی به ثبت برسد و بهتر است این کار توسط متخصصین حقوقی با تجربه موسسه حقوقی نوبل انجام شود.
برای مطالعه ادامه مطلب به
سایت نوبل مراجعه فرمایید.
همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید .
آدرس : میدان ونک – خیابان گاندی جنوبی – کوچه 23 – پلاک 19 – واحد 102
تلفن : 02188203204
برای کسب اطلاعات بیشتر به
وبسایت ثبت شرکت نوبل مراجعه فرمایید.
http://ssabt.com