تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

site22 Offline
#1 ارسال شده : 1395/09/06 04:08:53 ب.ظ
site22

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 18

سالم زندگی کردن فقط به خوردن خوراکی های سالم و ورزش کردن خلاصه نمی شود. همه افراد دوست دارند زندگی سالمی داشته باشند، اینکه از چه روش هایی برای رسیدن به یک زندگی سالم استفاده می کنید قابل اهمیت است. در این مطلب قصد نداریم تنها به عنوان یک گوینده به شما این مطلب را یادآوری کنیم که با خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن اندام ایده آلی را خواهید داشت و زندگی خوب و خوشی را سپری می کنید. نکاتی که برای داشتن یک زندگی سالم باید بدانید را در اینجا برای شما شرح خواهیم داد، با سایت خانومانه همراه باشید.

10 نکته برای یک زندگی سالم تر

چیزی که در واقع می خواهیم برای شما بازگو کنیم این است که ناراحتی ها و نگرانی های خود را در مورد وزن فراموش کنید. مقایسه کردن را کنار گذاشته و لباس هایی برای خود تهیه کنید که در آنها احساس راحتی می کنید. یاد بگیرید بدن خود را همان جور که هست دوست داشته باشید و در کنار همه این ها به سلامتی خود توجه کنید. شاید با گفتن این مطلب کمی گیج شده باشید، شما لازم نیست لاغر باشید تا بدنتان سالم باشد و همچنین با داشتن اضافه وزن و چاقی لزوما فرد بیماری نیستید. در زیر ۱۰ نکته ای که برای سلامتی شما مفید است بازگو می کنیم.

۱- در طول روز بیشتر از دو وعده از غذاهای آماده استفاده نکنید. به طور مثال اگر به جای بلغور جو یا یک ماده سالم، شیرینی استفاده کردید و به جای یک غذای اصلی و آماده شده در خانه، یک ساندویچ آماده در خارج از خانه خوردید، دیگر در آن روز غذای آماده دیگری استفاده نکنید. غذاهای آماده سرشار از نمک، شکر و چربی های مضر برای بدن هستند و فیبرهای لازم برای بدن را ندارند.

۲- سعی کنید با هر وعده غذایی تکه ای میوه یا سبزیجات نیز بخورید. مثلا اگر برای صبحانه تکه ای نان با پنیر استفاده می کنید می توانید چند تکه توت فرنگی یا هر میوه دیگری نیز به آن اضافه کنید. یا اگر برای ناهار ساندویچ درست کردید داخل سس آن از کمی بروکلی استفاده کنید.

۳- در طول روز هرچقدر که می توانید راه بروید. اگر قرار است کمتر از شش طبقه بالا بروید حتما از پله استفاده کنید. برای پارک اتومبیل خود جایی را انتخاب کنید که دورتر از محل موردنظر شما باشد و بقیه مسیر را پیاده بروید. به جای اینکه خوراکی یا گل را از دستفروش با پایین کشیدن شیشه ماشین خریداری کنید از ماشین پیاده شده و به داخل مغازه بروید. به جای ایمیل زدن یا فرستادن پیغام با تلفن های هوشمند به دوست و همکاری که آن طرف اتاق نشسته نزد او رفته و با او رودررو صحبت کنید. این قدم هایی که به نظر زیاد نمی رسد در پایان روز جمع شده و نتیجه مطلوبی روی سلامتی شما می گذارد.

۴- غذا یا خوراکی هایی را که نباید بخورید خریداری نکنید. هیچ موقع افرادی که می گویند نمی توانند در برابر بستنی و چیپس مقاومت کنند ولی همیشه این دو خوراکی را در خانه دارند درک نمی کنم. اگر برای کودک خود این خوراکی ها را خریداری می کنید دیگر این کار را انجام ندهید. کودکان نیز همان قدر به این غذاها احتیاج ندارند که شما ندارید. سعی کنید کودک خود را از همان کودکی به خوردن غذاهای سالم عادت دهید.

۵- فقط یک بار در ماه غذای بیرون بخورید. این را تبدیل به یک قانون و عادت کرده و آن را فراموش نکنید. در این صورت هم شکم و هم جیب شما از شما ممنون خواهد بود.

۶- در هفته حداقل سه ساعت را به خودتان اختصاص دهید. در این زمان ها کاملا برای خود باشید به این معنی که در این ساعت ها بچه ها را بیرون نبرید، خانه را تمیز نکنید، سرکار نباشید و هیچ کاری را جز کاری که رضایت خودتان با آن همراه است انجام ندهید. در این ساعات هرکاری که دوست دارید انجام دهید. خانم ها نیاز به چنین زمانی برای از دست دادن هورمون های استرس دارند. جالب است بدانید این هورمون ها می توانند باعث افزایش چربی بدن و ابتلا به بیماری های خطرناک شوند.

۷- از دستگاه پدومتر یا قدم شمار استفاده کنید و هر روز برای ده هزار قدم هدف گذاری کنید. تحقیقات نشان می دهد افراد تنبلی که هدف ده هزار قدم را در روز دنبال کرده اند سلامتی شان بهبود پیدا کرده، فشار خونشان کم شده و تغییر وزنشان در حد افرادی بوده است که هر روز ورزش می کردند. مطالعات نشان می دهد که هشت تا ده هزار قدم می تواند به کاهش وزن کمک کرده و دو هزار قدم در روز می تواند باعث شود وزن شما ثابت بماند و افزایش پیدا نکند.

۸- یک دفتر برای خود تهیه کنید و در آن چیز هایی که در طول روز می خورید را ثبت کنید. این کار به خاطر این نیست که ببینید چه چیزی می خورید بلکه به خاطر این است که ببینید چرا می خورید. بسیاری از افراد موقعی که احساسات منفی دارند و یا بی حوصله هستند غذا می خورند. اگر شما هم جزء این افراد هستید برای یافتن راه بهتر با دیگران صحبت کنید.

۹- از نوشابه و آب میوه های صنعتی استفاده نکنید. این خوراکی ها سرشار از کالری های اضافه و قندهای مضر برای بدن هستند و از نظر غذایی ارزشی ندارند. به جای آنها از لبنیات کم چرب، آب و یا چای سرد بدون شکر استفاده کنید.

۱۰- فعالیت هایی را پیدا کنید که از آنها لذت می برید. این فعالیت ها می تواند کارهایی مثل باغبانی، گلف، تنیس، پیاده روی، دوچرخه سواری یا کوهنوردی باشد. با انجام این فعالیت ها علاوه برا اینکه از نظر جسمی سالم تر خواهید بود با افراد جدید آشنا شده و اضطراب و استرس در شما کاهش پیدا می کند.
آموزش آشپزی تصویری
کارهای هنری در منزل
آموزش آرایش صورت تصویری

ویرایش بوسیله کاربر 1395/09/06 04:11:11 ب.ظ  | دلیل ویرایش: مشخص نشده است

تبلیغات
tazeha Offline
#2 ارسال شده : 1395/09/20 12:48:10 ق.ظ
tazeha

رتبه: Advanced Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 443
مکان: تهران

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال
بسیار عالیه
تور کیش
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 4.761 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت