تفاوت نام تجاری و لوگو:
شما کلمه ی "نام تجاری" و "لوگو" را در موقعیت های مختلف و گاهی به جای هم میشنوید.این ها دو اصطلاح هستند که هر دو به طور متناوب استفاده می شوند، اما در اصل با هم تفاوت دارند.
اما آیا معانی آن ها یکسان است؟
از اشتباهات رایج در سطوح مدیریت و عوام استفاده نابه جا از واژه های برند به جای نام تجاری, لوگو و آرم است. لوگو فقط نشانی از سازمان است در حالیکه برند ماندگاری نام سازمان در ذهن و روح مشتریان است.به عنوان یک قاعده کلی تقریبا هر کسب و کار دارای لوگوی خاصی است اما هر کسب و کار نمیتواند لوگو را به عنوان علامت تجاری خود ثبت کند!
طبق گفته "کاتلر" وقتی می توانیم بگوییم برند موفقی هستیم که در روح و قلب مشتری نفوذ کرده و مشتری در هنگام مواجه با چندین نام نیازی به تفکر و تکاپو در ذهن خود نداشته باشد و بی نیاز از تفکر محصول یا خدمات ما را انتخاب نمایند.
علامت تجاری:
علامت تجاری یک نام، نماد،عبارت، شعار یا طراحی گرافیکی است که به نام شرکت یا محصولات خاص خدمات شما است. اگر هر یک از موارد فوق توسط شرکت ثبت شده باشد،
طراحی لوگو خاص نمی تواند توسط هر کسب و کار یا فرد دیگر کپی شود، مگر اینکه مالک صاحب مجوز علامت تجاری خاصی داشته باشد. با این حال، این به این معنا نیست که شرکت های رقیب نمیتوانند کالاها یا خدمات مشابهی را برای فروش ایجاد کنند. علائم تجاری به منظور جلوگیری از استفاده دیگران از علامت مشابه یا آرم شناخته شده به طور خاص به یک شرکت یا محصول خاص استفاده می شود. علائم تجاری از طریق دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری ایالات متحده ثبت می شود. برخی از معروف ترین علائم تجاری عبارتند از یاهو، گوگل، کداک، سونی اریکسون که نام های منحصر به فردی از شرکت ها هستند و نمی توانند توسط دیگران کپی شوند.
لوگو:
آرم یک نقاشی، تصویر یا نماد است که یک شرکت را شناسایی و نمایان می کند، اما به این معنی نیست که لوگو به عنوان علامت تجاری ثبت شده است.
طراحی لوگو باید متناسب با نوع کسب و کار مربوطه باشد.خود
طراحی لوگو شامل قواعد و قوانینی است که اگر به درستی رعایت شوند می تواند لوگوی منحصر به فرد و ماندگاری را برای شما به ارمغان بیاورد.
ویرایش بوسیله کاربر 1397/02/04 12:35:11 ق.ظ
| دلیل ویرایش: مشخص نشده است